Tonik z cytryny


Poprosiłam Was o odpowiedź na pytanie, jakie kuchenne produkty wykorzystujecie w pielęgnacji ciała. Dostałam dużo świetnych odpowiedzi, które postaram się Wam przybliżyć w najbliższych dniach. Na początek: tonik z cytryny.


Przepis na domowy tonik z cytryny:

Cytrynę dokładnie wyszoruj pod bieżącą, ciepłą wodą. Wrzuć dwa plasterki do szklanki przegotowanej wody. Może być też mineralna. Odstaw na 10-15 minut i gotowe.
Drugi sposób: wyciśnij sok z połowy cytryny prosto do szklanki. Czym więcej dodasz soku, tym tonik będzie miał większe właściwości rozjaśniające. Pamiętaj jednak, aby nie stosować nierozcieńczonego soku, gdyż możesz sobie zrobić krzywdę!
Tonik przechowuj w lodówce maksymalnie 4-5 dni.
Do Toniku możesz też dodać sok z ogórka, który ma właściwości rozjaśniające, odświeżające i nawilżające.

Cytryna świetnie sprawdzi się przy cerze zmęczonej, poszarzałej i pozbawionej blasku. Zawiera dużo witaminy C, która spowalnia procesy starzenia. Dodatkowo stymuluje ona produkcję kolagenu odpowiedzialnego za elastyczność skóry. Tonik z cytryny ma również właściwości antybakteryjne i antyseptyczne, jest więc szczególnie polecany do cery tłustej i mieszanej. Przy wrażliwej skórze należy uważać na ewentualne podrażnienia. 

Tonik należy stosować wieczorem. Nie wolno go używać przed wyjściem na słońce, ponieważ może to powodować trudne do usunięcia przebarwienia.

Świetnie działa na wągry i zaskórniki. Odświeża, tonizuje skórę, rozjaśnia drobne przebarwienia, ujędrnia.


Czy któraś z Was go stosuje / stosowała ? Jakie wrażenia ? :)

27 komentarzy:

  1. Ja preferuję tonik z octu jabłkowego, ale ten z cytryny pewnie przynajmniej tak nie śmierdzi :D

    OdpowiedzUsuń
  2. kiedyś sobie przecierałam sokiem z cytryny przebarwienia na skórze i z własnej głupoty( sam sok bez rozcieńczenia z wodą) aż mi skórę wypaliło;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. z takimi rzeczami trzeba uważać, żeby sobie nie zrobić krzywdy :)

      Usuń
  3. Ciekawa opinia, która zachęciła mnie do wykonania takiego toniku, tym bardziej że moja cera jest tłusta i ciąglę z nią walczę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dawno temu miałam go zrobić i właśnie mi o nim przypomniałaś:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja się boję, że cytryna będzie zbyt ostra dla mojej skóry.
    Myślę nad zrobieniem wody pietruszkowej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ilość soku, jaką dodasz, zależy od Ciebie :)
      ale z pietruszki podobno też jest dobry :)

      Usuń
  6. Używałam kiedyś na przebarwienia, ale nic nie pomogło :( Fakt, że nie stosowałam regularnie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Używałam z pietruszki, a na liście do wypróbowania mam też ryżowy. A teraz dodaję cytrynowy:-)

    OdpowiedzUsuń
  8. hmm słyszałam o jej zaletach ale hmm nie stosowała ;P

    OdpowiedzUsuń
  9. Chyba skuszę się na wypróbowanie tego toniku :) Szczególnie po zimie ;) Zapowiada się ciekawie :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie stosowałam, ale zainteresowałaś mnie tym tematem ;) Może się skusze ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. na twarz nigdy nie stosowałam, bo bałabym się, że zrobi mi krzywdę.. ale dawałam kiedyś na paznokcie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie stosowałam, ale spróbuję ;)
    Pozdrawiam,
    Asia

    OdpowiedzUsuń
  13. Używałam przez jakiś czas i rzeczywiście pory się zmniejszyły. Ale przy dłuższym stosowaniu troche wysuszał mi skóre, może dlatego że w niektórych miejscach moja cera jest bardzo wrażliwa :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja dziś własnie kupiłam sobie bio sok z cytryny w nadziei iż moje uczulenie na cytrusy minęło. Miałam ochotę na herbatę z cytryną więc wypiłam! Jednak nie minęła godzina i już mam rumień na twarzy i małe różowe kropeczki....:( ehhh chyba nici z cytryny...

    OdpowiedzUsuń
  15. Cytrynę lubię w kuchni i kosmetyce :)

    OdpowiedzUsuń
  16. o tak to coś dla mnie skoro odtłuszcza :) zrobię sobie ♥

    OdpowiedzUsuń
  17. Podczas młodzieńczej walki z piegami robiłam sobie własnie tonik z cytryną i ogórkiem :)

    OdpowiedzUsuń
  18. nie stosowałam, za to bardzo lubię kosmetyki ze stabilizowaną wit. C :)

    OdpowiedzUsuń
  19. kurczę brzmi super, chyba musze wyprobowac, napewno dobrze by mi zrobił:))

    zapraszam do mnie, chociaz ja dopiero zaczynam przygodę z blogowaniem, ale mam nadzieję ze Ci sie spodoba;) pozdrawiam:) kamiladzwonkowska.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Stosuję go czasem, jak pogarsza mi się cera. Tonik jest dobry, tylko troszkę ściąga skórę

    OdpowiedzUsuń
  21. Nie stosowałam, ale zainteresowałaś mnie nim :) może spróbuję, choć mam cerę dość wrażliwą ;)

    Zapraszam na konkurs :) do wygrania są kosmetyki :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Właśnie zaczęłam stosować - i jest o niebo lepiej, trądzik się zmniejszył. Tylko czy on zniknie cały po używaniu toniku, czy poprostu juz nie da rady? Bo mam jeszcze takie czerwone plamki po tym trądziku. :/
    I zastanawiam się czy on calkowicie zlikwiduje *rozjasni* :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Stosuj dalej i obserwuj efekty. U każdego może być inna reakcja. A przebarwienia powinny z czasem zniknąć :)

      Usuń

Dziękuję za wszystkie komentarze. Staram się na każdy odpowiedzieć i zaglądać na Wasze blogi :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...